Obowiązek zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych

Dodane przez e.rynkowska - pt., 12/11/2021 - 10:16

Kategoria

Od 31 października 2021 r. spółdzielnie, stowarzyszenia podlegające wpisowi do KRS oraz fundacje mają obowiązek zgłoszenia informacji do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Obowiązek ten wynika ze zmiany przepisów ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1132 z późn. zm.).

Ze względu na przepisy przejściowe stowarzyszenia i fundacje wpisane do KRS przed dniem 31 października 2021 r. – mają obowiązek zgłosić beneficjentów rzeczywistych do CRBR najpóźniej do 31 stycznia 2022 r. Stowarzyszenia podlegające wpisowi do KRS i fundacje wpisane do KRS po dniu 30 października 2021 r – mają obowiązek zgłosić beneficjentów rzeczywistych do CRBR najpóźniej w ciągu 7 dni od wpisania do KRS.

Zgłoszenia dokonuje się za pośrednictwem systemu teleinformatycznego dostępnego na portalu podatki.gov.pl pod adresem crbr.podatki.gov.pl

Więcej informacji o Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych można znaleźć na stronie https://www.gov.pl/web/finanse/centralny-rejestr-beneficjentow-rzeczywistych

Strony w dziale: