Lekarzu, sprawdź czy Twój Asystenta jest nadal upoważniony do wystawiania e-ZLA

Dziś nie tylko lekarz może wystawić e-zwolnienie, ale również upoważniony przez niego asystent medyczny. Takie upoważnienie lekarz może wystawić na rok, a po upływie 12 miesięcy będzie musiał wystawić kolejne.

Od 23 października 2018r. lekarze mogą upoważnić tzw. asystentów medycznych do wystawania e-zwolnień w swoim imieniu. Takim asystentem może być każda osoba, która wykonuje zawód medyczny lub choćby czynności pomocnicze przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych. Może to być np. pielęgniarka, ratownik medyczny czy sekretarka medyczna. Ważne by ta osoba miała założone konto na PUE ZUS i była wpisana do Rejestru Asystentów Medycznych (RAM), który jest dostępny pod adresem https://ram.rejestrymedyczne.csioz.gov.pl/. Swój profil na platformie ZUS musi mieć również lekarz, w którego imieniu e-ZLA będzie wystawiał asystent.

Upoważnianie asystenta do wystawiania elektronicznych zwolnień lekarskich odbywa się w systemie RAM. Następnie informacja ta jest przekazywana do ZUS. Na jej podstawie asystent uzyska dostęp do odpowiednich funkcji na PUE ZUS, dzięki którym wystawi e-ZLA.

- Takie upoważnienie lekarz może wystawić na rok. Po upływie tego okresu będzie musiał wystawić kolejne na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. By to zrobić musi zalogować się w Rejestrze Asystentów Medycznych (RAM) i stworzyć nowe upoważnienie. Przy czym pozwolenie do wystawiania e-zwolnień lekarz może w każdej chwili wycofać. - wyjaśnia Katarzyna Krupicka, rzecznik regionalny ZUS województwa podlaskiego.

Co ważne - Asystent medyczny nie będzie podejmował decyzji za lekarza, komu wypisać zwolnienie. Nadal to lekarz będzie decydował o samym zwolnieniu i jego szczegółach. Natomiast upoważniony przez niego asystent będzie mógł wprowadzić dane zaświadczenia do elektronicznego systemu i samodzielnie je podpisać. Za skutki nieprawidłowego wystawienia zaświadczenia lekarskiego przez asystenta odpowiedzialność ponosi lekarz.

Katarzyna Krupicka

regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego

KONTAKT

border video

   ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

   tel. 85 682 21 80,  fax 85 674 37 46

   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

                  KONTAKT DO REFERATÓW

  ADMINISTRATOR Emilia Rynkowska

        PUBLIKACJE na www.hajnowka.pl

        Klauzula RODO

 

 NA SKRÓTY

border video

  Godziny otwarcia:  poniedziałek - piątek 7.30-15.30

  Godziny przyjęć Burmistrza: poniedziałek 13.00-17.00

  Kasa UM czynna:  8:00-15.00, przerwa 10.30-11.30

  Możliwość płatności kartą płatniczą

  Rachunek bankowy do bezgotówkowej zapłaty opłaty skarbowej: 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   Nr IBAN: PL 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   NIP 543-00-10-446                  SWIFT: BPKOPLPW

   NIP Gminy Miejskiej Hajnówka NIP 603-00-06-341

border video

   herb UMHerb Miasta Hajnówka do pobrania

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.