W Małym ZUS-ie Plus jest już prawie 11 tys. osób z podlaskiego

Do małego ZUS Plus w województwie podlaskim od 1 lutego 2020 r. zgłosiło się prawie 3,5 tys. przedsiębiorców. Dzięki możliwości opłacania niższych składek można zaoszczędzić nawet kilkaset złotych miesięczne. Minął już ostateczny termin, by zadeklarować chęć korzystania z nowej ulgi. Jednak nie dla wszystkich.

 

Kto może dołączyć do Małego ZUS plus w ciągu roku

Chociaż termin na zgłoszenie do Małego ZUS plus dla większości osób prowadzących działalność minął 2 marca to jednak pewna grupa drobnych przedsiębiorców może jeszcze skorzystać z tego przywileju po tej dacie. Są to mikroprzedsiębiorcy, którzy  wznowią prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej albo spełnią warunki do ulgi w ciągu roku. Może to być zakończenie 24 miesięcznego okresu korzystania z „preferencyjnych składek" na ubezpieczenia społeczne. Wówczas mogą zgłosić się do Małego ZUS plus w terminie 7 dni od zaistnienia zmiany.

- Najmniejsi przedsiębiorcy mogą liczyć na rabat finansowe – dzięki obniżonej składce na ZUS zaoszczędzą co miesiąc średnio po kilkaset złotych. Mały ZUS Plus skierowany jest do osób prowadzących drobny biznes, którzy uzyskali roczny przychód nieprzekraczający 120 tys. zł oraz prowadzili działalność w 2019 roku przez co najmniej 60 dni. Z ulgi mogli skorzysta

także ci, którzy prowadzą firmę od wielu lat.- informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego

Jakie dokumenty trzeba złożyć w marcu

Przedsiębiorca ma obowiązek złożyć dokumenty rozliczeniowe za luty z informacją o rocznym przychodzie, rocznym dochodzie oraz formach opodatkowania z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli opłaca składki wyłącznie sam za siebie to będą to dokumenty ZUS DRA i ZUS DRA cz. II.  Jeśli zatrudnia pracowników to będą to druki ZUS DRA, ZUS RCA i ZUS RCA cz. II.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił specjalną infolinię dot. Małego ZUS-u Plus (tel: 22 560 16 00). Konsultanci Zakładu odpowiadają na wszelkie pytania dotyczące zasad korzystania z ulgi. Zainteresowane osoby otrzymują też pomoc w wypełnianiu dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych oraz obsłudze kalkulatora ZUS, który służy do obliczenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.

Mały ZUS Plus wszedł w życie 1 lutego 2020 r. Przed zmianami z ulgi mógł skorzystać przedsiębiorca, którego ubiegłoroczny przychód nie przekraczał 30-krotności minimalnego wynagrodzenia, czyli 67,5 tys. złotych. Od początku lutego kwota ta wzrosła do 120 tys.

Od lutego w Małym ZUS-ie Plus zmienił się sposób obliczania składek. Teraz kwota składek zależy od dochodu, a nie jak wcześniej od przychodu. Podstawą wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne jest połowa przeciętnego miesięcznego dochodu uzyskanego z działalności w poprzednim roku.

Nie zmienił się za to sposób obliczania minimalnej i maksymalnej podstawy wymiaru składek. Podstawa wymiaru składek nadal musi się mieścić pomiędzy 30 proc. minimalnego wynagrodzenia krajowego, a 60 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia (czyli w 2020 roku między 780 zł a 3136,20 zł).

Od początku ubiegłego roku z tego uprawnienia w naszym regionie skorzystało już 11 tys. mikroprzedsiębiorców.

W wyliczeniu nowej podstawy wymiaru składek za luty pomoże przedsiębiorcy kalkulator Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na stronie eSkladka.pl. Od lutego zawiera on dane potrzebne do obliczeń na Małym ZUS-ie po zmianach.

Katarzyna Krupicka

regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego

KONTAKT

border video

   ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

   tel. 85 682 21 80,  fax 85 674 37 46

   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

                  KONTAKT DO REFERATÓW

  ADMINISTRATOR Emilia Rynkowska

        PUBLIKACJE na www.hajnowka.pl

        Klauzula RODO

        Deklaracja dostępności

 

 NA SKRÓTY

border video

  Godziny otwarcia:  poniedziałek - piątek 7.30-15.30

  Godziny przyjęć Burmistrza: poniedziałek 13.00-17.00

  Kasa UM czynna:  8:00-15.00, przerwa 10.30-11.30

  Możliwość płatności kartą płatniczą

  Rachunek bankowy do bezgotówkowej zapłaty opłaty skarbowej: 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   Nr IBAN: PL 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   NIP 543-00-10-446                  SWIFT: BPKOPLPW

   NIP Gminy Miejskiej Hajnówka NIP 603-00-06-341

border video

   herb UMHerb Miasta Hajnówka do pobrania

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.