AKCJA LATO Wakacyjny wyjazd hajnowskiej młodzieży do Grecji

W dniach 21.08.2016 – 31.08.2016r. odbyła się autokarowa wycieczka młodzieży z Hajnówki do Grecji zorganizowana przez Bractwo Młodzieży Prawosławnej i parafię prawosławną p.w. Św. Trójcy w Hajnówce. Do Grecji młodzież została zaproszona przez Metropolitę Diecezji Argolidos – Nektariusza.

Wyruszyliśmy 21 sierpnia po południu. Po długiej podróży przez Słowację, Węgry, Serbię oraz Macedonię 23 sierpnia dotarliśmy do Grecji, gdzie zatrzymaliśmy w ośrodku konferencyjno – pielgrzymkowym św. Ignacego w Zogka (Peloponez).

Zwiedzanie Grecji rozpoczęliśmy od podróży do Myken, gdzie ujrzeliśmy starożytny skarbiec, lwią bramę oraz grobowiec króla Agamemnona. Zaraz potem udaliśmy się do starożytnego amfiteatru Epidavros, największego z zachowanych teatrów, który funkcjonuje po dzień dzisiejszy. Kolejny dzień zajęło nam zwiedzanie Aten: Akropolu, Starego Miasta, Agory, gdzie swoje centrum mieli filozofowie i handlarze, oraz Koryntu, gdzie staliśmy nad kanałem korynckim, łączącym Morze Jońskie z Morzem Egejskim. Poza tym zwiedziliśmy miasto Argos, położone blisko naszego ośrodka, słynące z turystyki miasto Nafplio, które było pierwszą stolicą niepodległej Grecji, Patrę, Spartę oraz bizantyjskie miasto Mistra. Odbyliśmy też rejs łódkami po jaskini pełnej stalaktytów, stalagmitów i stalagnatów. Mieliśmy również możliwość plażowania nad Morzem Egejskim.

Oprócz miejsc turystycznych odwiedziliśmy wiele miejsc związanych z kolebką Prawosławia. Modliliśmy się w największej na Bałkanach cerkwi Św. Sawy w Belgradzie, stolicy Serbii. Poznawaliśmy prawosławie Grecji. Pokłoniliśmy się świętym relikwiom: św. Potapiusza w monasterze w Loutraki, św Piotra w Argos, św. Andrzeja Apostoła oraz Jego krzyżowi w Patrze, św. Dymitra w Tesalonikach, ikonie Matki Bożej zgodnie z tradycją napisanej przez Ewangelistę Łukasza w monasterze Megaspilon Poza tym odwiedziliśmy wiele cerkwi oraz monasterów na całym Peloponezie.

Jednym z punktów naszej pielgrzymi było spotkanie z Metropolitą Diecezji Argolidos - Nektariuszem. Władyka opowiadał o prawosławiu w Grecji, o trudnościach z jakimi boryka się cerkiew w Grecji i o roli młodzieży w życiu cerkwi. Wspominał również swój pobyt z młodzieżą w Hajnówce 30 lat temu.

Późnym wieczorem 31 sierpnia wyruszyliśmy w podróż powrotną do Polski. Na miejsce dotarliśmy 3 września Jesteśmy pewni, przeżycia ze wspólnego wyjazdu pozostaną jeszcze na długo w naszej pamięci. Wycieczka nie miałaby miejsca bez organizacji oraz wsparcia duchowego niżej wymienionych osób

Dziękujemy Metropolicie Nektariuszowi za umożliwienie pobytu w Grecji, życzliwość, serdeczność i możliwość zasmakowania greckiej kuchni. Proboszczowi parafii Św. Trójcy w Hajnówce Michałowi Niegierewiczowi, ojcu Andrzejowi Busłowskiemu – głównemu organizatorowi pielgrzymki, protodiakonowi Markowi Maciuka, matuszce Lilli Busłowskiej, Piotrowi Sterligowowi naszemu tłumaczowi i Dymitrowi z Loutraki.

Wyjazd odbył się dzięki finansowemu wsparciu Urzędu Miasta Hajnówka w ramach: Organizacji czasu wolnego podczas wakacji dla dzieci i młodzieży – Akcja Lato 2016

Tekst: Natalia Waśko i ks. Andrzej Busłowski

KONTAKT

ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

tel. 85 682 21 80,  fax 85 674 37 46

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Kontakt do referatów

NA SKRÓTY

Godziny otwarcia:

poniedziałek godz. 8:00-16.00; wtorek-piątek 7.30-15.30

Godziny przyjęć Burmistrza: poniedziałek 13.00-17.00

Kasa UM czynna: pn: 8:00-15.30, wt.-pt. 8.00-15.00; przerwa 10.30-11.30

Rachunek bankowy do bezgotówkowej zapłaty opłaty skarbowej: 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

Nr IBAN: PL 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

NIP 543-00-10-446                  SWIFT: BPKOPLPW

NIP Gminy Miejskiej Hajnówka NIP 603-00-06-341

herb UMHerb Miasta Hajnówka do pobrania

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.