Rejestr Danych Kontaktowych (RDK)

Chcesz ograniczyć do minimum wizyty w urzędach? Przekaż swoje dane do Rejestru Danych Kontaktowych (RDK)

Czym jest Rejestr Danych Kontaktowych (RDK)

Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której masz pewność, że administracja publiczna ma dostęp do Twoich aktualnych danych kontaktowych. Po co administracji Twoje dane kontaktowe? Pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z Tobą, by powiadomić Cię o:

  • dokumentach gotowych do odbioru, 
  • rozpatrzeniu złożonych wniosków, 
  • potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.

Pamiętaj! RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących Ciebie. Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne. 

Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć. Samodzielnie decydujesz czy udostępniasz numer telefonu komórkowego czy adres e-mail lub oba.

 

WPIS PRZEZ INTERNET:

Jeśli chcesz skorzystać z RDK przez internet – potrzebujesz profilu zaufanego lub e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak korzystać z e-dowodu.
Jeśli chcesz zalogować się e-dowodem – potrzebujesz skrzynki ePUAP.

Kto może skorzystać

Każdy, kto:

  • ma numer PESEL,
  • jest osobą pełnoletnią. 

Co musisz przygotować

  • login z hasłem do profilu zaufanego albo e-dowód,
  • telefon komórkowy lub dostęp do skrzynki e-mail.

Co musisz zrobić

  1. Kliknij przycisk Skorzystaj z RDK.
  2. Zostaniesz przekierowany na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się do usługi.
  3. Znajdziesz się w RDK. Wybierz przycisk Przekaż dane do RDK. Twoje dane osobowe – imię i nazwisko oraz nr PESEL – zostaną przekazane do RDK. 
  4. Podaj swoje dane kontaktowe – numer telefonu i/lub adres e-mail.
  5. Potwierdź kodem swoje dane kontaktowe: numer telefonu i/lub adres e-mail. 
  6. Możesz to zrobić od razu lub, jeśli nie dokończyłeś procesu potwierdzania, bo np. nie masz przy sobie telefonu komórkowego, w ciągu 24 godzin od otrzymania kodów. Wówczas skorzystaj z usługi: Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK). Nie będziesz musiał się logować do usługi. Przygotuj tylko numer PESEL.

Jak możesz zmienić lub usunąc dane z RDK

Jeśli masz już dane kontaktowe w RDK i chcesz je zaktualizować bo zmieniłeś numer telefonu lub adres skrzynki e-mail lub je usunąć kliknij przycisk SKORZYSTAJ  Z RDK.

Usuwając dane kontaktowe usuwasz wszystkie swoje dane z RDK (również dane osobowe: imię, nazwisko i PESEL).
Dane kontaktowe możesz w każdej chwili ponownie przekazać do RDK.

Ile zapłacisz

Usługa jest bezpłatna. 

Ile będziesz czekać

Jeśli wpisujesz lub zmieniasz dane kontaktowe – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem. 

Jeśli usuwasz dane – zostaną one usunięte natychmiast. Nie musisz ich potwierdzać (nie dostaniesz żadnego kodu potwierdzającego).

 

 

WPIS W URZĘDZIE:

  • Czym jest Rejestr Danych Kontaktowych

    Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której masz pewność, że administracja publiczna ma dostęp do Twoich aktualnych danych kontaktowych. Po co administracji Twoje dane kontaktowe? Pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z Tobą, by powiadomić Cię o:

    • dokumentach gotowych do odbioru, 
    • rozpatrzeniu złożonych wniosków, 
    • potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.

    Pamiętaj! RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących Ciebie. Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne. 

    Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć. Samodzielnie decydujesz czy udostępniasz numer telefonu komórkowego czy adres e-mail lub oba.

  • Kto może skorzystać

    Każdy, kto:

    • ma numer PESEL,
    • jest osobą pełnoletnią. 
  • Co musisz przygotować

    • pobierz i wypełnij wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych z RDK. 
      Wniosek dostaniesz też w urzędzie. 
      Wniosek możesz również złożyć na dowolnym formularzu urzędowym, który zawiera sekcję RDK,
    • dowód osobisty lub paszport,
    • telefon komórkowy  – jeśli potwierdzasz dane w RDK przy urzędniku. Dostaniesz na niego SMS-a. Jeśli będziesz chciał potwierdzić także adres e-mail, potrzebny Ci będzie również dostęp do konta pocztowego.
  • Co musisz zrobić

    1. Złóż wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w urzędzie.
    2. Potwierdź swoją tożsamość – pokaż urzędnikowi swój dowód osobisty lub paszport.
    3. Przekaż urzędnikowi swoje dane kontaktowe – numer telefonu komórkowego i/lub adres email.
    4. Potwierdź dane kontaktowe, które wprowadził urzędnik, czyli podaj mu kody otrzymane w SMS-ie lub e-mailu. Możesz to zrobić również online. Wtedy skorzystaj z usługi  Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).
  • Kiedy składasz wniosek

    W godzinach pracy urzędu.

  • Gdzie składasz wniosek

    W dowolnym urzędzie gminy lub w innym urzędzie, który ma dostęp do RDK – niezależnie od miejsca zameldowania.

  • Ile zapłacisz

    Usługa jest bezpłatna.

  • Ile będziesz czekać

    • Jeśli wpisujesz lub zmieniasz dane kontaktowe – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem. 
    • Jeśli usuwasz dane – zostaną one usunięte natychmiast. Nie musisz ich potwierdzać (nie dostaniesz żadnego kodu potwierdzającego).

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2019. poz. 2294)

20.07.27 rdk


 


 

KONTAKT

border video

   ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

   tel. 85 682 21 80,  fax 85 674 37 46

   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

                  KONTAKT DO REFERATÓW

  ADMINISTRATOR Emilia Rynkowska

        PUBLIKACJE na www.hajnowka.pl

        Klauzula RODO

        Deklaracja dostępności

 

 NA SKRÓTY

border video

  Godziny otwarcia:  poniedziałek - piątek 7.30-15.30

  Godziny przyjęć Burmistrza: poniedziałek 13.00-17.00

  Kasa UM czynna:  8:00-15.00, przerwa 10.30-11.30

  Możliwość płatności kartą płatniczą

  Rachunek bankowy do bezgotówkowej zapłaty opłaty skarbowej: 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   Nr IBAN: PL 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   NIP 543-00-10-446                  SWIFT: BPKOPLPW

   NIP Gminy Miejskiej Hajnówka NIP 603-00-06-341

border video

   herb UMHerb Miasta Hajnówka do pobrania

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.