Informacja o Urzędzie Miasta Hajnówka w wersji ETR

Informacja o Urzędzie Miasta Hajnówka w wersji łatwej do czytania i zrozumienia (ETR)

 

Urząd Miasta Hajnówka znajduje się przy ulicy Aleksego Zina 1 w Hajnówce.

Burmistrz Miasta jest szefem Urzędu. Burmistrzem Miasta Hajnówka jest Pan Jerzy Sirak.

Burmistrzowi w pracy pomaga Zastępca Burmistrza, Sekretarz Miasta, Skarbnik Miasta oraz pozostali pracownicy Urzędu.

 

Czym zajmuje się Urząd?

  • meldunkami,
  • wyrobieniem dowodu osobistego,
  • zgłoszeniem dziecka do numeru PESEL,
  • otrzymaniem aktu urodzenia, zgonu, małżeństwa,
  • wstąpieniem w związek małżeński i ślubem cywilnym,
  • zmianą imienia lub nazwiska stosownie do obowiązujących przepisów,
  • podatkami i opłatami lokalnymi,
  • zakładaniem firm,
  • przyznaniem wsparcia mieszkaniowego,
  • wydaniem zezwolenia na sprzedaż alkoholu,
  • uzyskaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
  • uzyskaniem zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
  • wydaniem pozwolenia na organizację wydarzeń,
  • przyznaje nagrody i stypendia za osiągnięcia edukacyjne uczniów, osiągnięcia sportowe oraz osiągnięcia artystyczne,
  • udziela uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
  • współpracuje z organizacjami społecznymi,

 

Dostępność architektoniczna:

  • budynek Urzędu ma jedno wejście główne od strony ulicy Aleksego Zina 1. Przed budynkiem znajduje się parking dla osób z niepełnosprawnościami.
  • od parkingu do wejścia głównego prowadzą linie oraz pola uwagi. Pomagają one osobom niewidomym i niedowidzącym poruszać się w przestrzeni.
  • aby wejść do budynku należy pokonać dwa stopnie schodów. Jest tam także podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
  • więcej o dostępności można przeczytać w Deklaracji dostępności.

 

Aby załatwić sprawy w Urzędzie osoba z niepełnosprawnością może:

  • napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Miasta Hajnówka, ulica Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka,
  • przynieść pismo do sekretariatu urzędu. To biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty,
  • napisać pismo i wysłać je przez platformę e-PUAP - Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Adres: www.epuap.gov.pl,
  • napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: hajnowka@hajnowka.pl,
  • zadzwonić pod numer (85) 682 21 80,
  • przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu. Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30.

 

 


Source URL: https://hajnowka.pl/strona/kontakt/1054-informacja-o-urzedzie-miasta-hajnowka-w-wersji-etr