Informacja o Urzędzie w Polskim Języku Migowym
Video file
Transkrypcja informacji o Urzędzie Miasta Hajnówka
Siedziba Urzędu Miasta Hajnówka mieści się przy ulicy Aleksego Zina 1 w Hajnówce.
- W budynku urzęduje Burmistrz Miasta, w nim znajdują się też: Urząd Stanu Cywilnego, Biuro Rady Miasta, kasa oraz referaty zajmujące się merytorycznymi sprawami związanymi z finansami, ochroną środowiska, gospodarką komunalną, ewidencją ludności, inwestycjami, administracją. Szczegółowe informacje, gdzie mieszczą się poszczególne referaty znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Hajnówce pod adresem https://bip.hajnowka.pl.
- Przy pomocy Urzędu Burmistrz Miasta Hajnówka realizuje zadania własne miasta określone ustawami, statutem miasta, uchwałami Rady Miasta oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej przekazane z mocy ustaw.
Czym zajmuje się Urząd?
- zameldowaniem i wymeldowaniem,
- wyrobieniem dowodu osobistego,
- zgłoszeniem narodzin dziecka,
- otrzymaniem aktu urodzenia, zgonu, małżeństwa,
- udzielaniem ślubów cywilnych,
- zmianą imienia lub nazwiska stosownie do obowiązujących przepisów,
- przyznaniem dodatku mieszkaniowego,
- uzyskaniem zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
- uzyskaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
- uzyskaniem zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
- wydaniem zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej,
- przyznaje nagrody i stypendia za osiągnięcia edukacyjne uczniów, osiągnięcia sportowe oraz osiągnięcia artystyczne,
- udziela uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
Urząd ma w swoim zakresie także takie zadania jak:
- obsługa wyborów, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, do Parlamentu Europejskiego,
- prowadzenie spisu ludności w mieście,
- prowadzenie Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej,
- zarządzanie miastem w sytuacjach kryzysowych, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
- sporządzanie budżetu Miasta,
- ustalanie wysokości lokalnych opłat i podatków,
- planowanie przestrzeni w mieście,
- remonty i budowa nowych potrzebnych miastu budynków,
- budowa i naprawa dróg gminnych, chodników,
- dbanie o przyrodę i zieleń w mieście,
- wywóz śmieci z miasta,
- pilnowanie i dbanie o czystość i porządek,
- dbanie o zabytki,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi.
Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30.
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie należy:
- napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Miasta Hajnówka, ulica Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka,
- przynieść pismo do sekretariatu urzędu,
- napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: hajnowka@hajnowka.pl,
- zadzwonić pod numer (85) 682 21 80,
- przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.