O tym, że dla rozwoju miasta Hajnówka produkt lokalny jest szczególnie ważny, mówi dokument filmowy, który prezentujemy. Akcentujemy w nim rolę systemu identyfikacji wizualnej dla oznaczenia wyśmienitych, wysokiej jakości produktów stąd, który już przed etapem jego wdrożenia zainteresował niektórych lokalnych producentów – ich opinie na ten temat możecie ocenić sami. O wpływie nowego systemu promocji na rozwój współpracy lokalnych przedsiębiorców, o wspieraniu rozwoju produktu lokalnego w Hajnówce przez samorząd, o nowych inicjatywach, które ten temat wywołał, o lokalnych produktach, producentach i produktach markowych z Hajnówki oraz roli miasta Hajnówka w promocji produktu lokalnego na szczeblu regionalnym województwa podlaskiego informowała w swoim wystąpieniu Magdalena Chirko /Urząd Miasta Hajnówka/ w dniach 14-15 października 2021 podczas międzyregionalnych rozmów w Wólce Nadbużnej. Spotkanie organizował Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego – Podlaskie Centrum Produktu Lokalnego w ramach projektu z obszaru oznaczeń geograficznych i sieciowania współpracy. Nie zabrakło hajnowskich produktów do degustacji uczestników spotkania, niestety trudno było o pełną ich reprezentację, ale te, które pojechały do Wólki z Hajnówki, zyskały uznanie zebranych. Zachęcamy lokalnych hajnowskich producentów do przyłączenia się do współpracy, wspomniany system będziemy organizować i wdrażać w ramach projektu norweskiego do 2023 roku. Dziękujemy TVPodlasie z Hajnówki za realizację filmu oraz współpracę przy promocji produktu lokalnego.
#NowaŚcieżkaRozwojuHajnówka
Magdalena Chirko
Urząd Miasta Hajnówka
fot. Magdalena Chirko i Sławomir Podgajny