Aplikacja mObywatel została poszerzona o kolejną usługę e-wizyta w ZUS. Za jej pośrednictwem klienci już mogą umawiać się na wideorozmowę z pracownikiem Zakładu.
Rezerwacja e-wizyty w aplikacji mObywatel jest bardzo prosta. Wystarczy wejść w zakładkę „Usługi” i wybrać kafelek „e-wizyta w ZUS”. Podczas rezerwacji wybieramy temat e-wizyty, kod pocztowy miejsca zamieszkania, a przypadku płatników składek - kod pocztowy siedziby swojej firmy. Następnie wpisujemy adres e-mail i umawiamy rozmowę w dogodnym dla siebie terminie.
- Zdecydowanym udogodnieniem zamawiania e-wizyty w mObywatelu jest to, że podczas rezerwacji klient nie musi podawać swojego imienia i nazwiska oraz numeru PESEL, ponieważ dane te są przekazane automatycznie do naszego systemu z mObywatela- informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
Po umówieniu takiego spotkania online klient standardowo otrzyma maila z informacją o rezerwacji e-wizyty z linkiem do spotkania z konsultantem. Na podany adres poczty elektronicznej otrzyma także maila z przypomnieniem o e-wizycie oraz sms, jeśli na etapie rezerwacji podał numer telefonu. Dodatkowym usprawnieniem jest możliwość połączenia się z konsultantem ZUS bezpośrednio z aplikacji mObywatel poprzez kliknięcie klawiszem „Dołącz do spotkania”.
Dzięki nowej usłudze klient będzie widział listę e-wizyt umówionych i zakończonych, których rezerwacja odbyła się w mObywatelu.
Obecnie w aplikacji mObywatel można zarezerwować e-wizyty we wszystkich obszarach merytorycznych także PJM, z wyjątkiem e-wizyt w sprawie emerytur i rent międzynarodowych. Ta usługa będzie dostępna w terminie późniejszym.
Aktualizacja aplikacji dostępna jest w sklepach Google Play i App Store.
Katarzyna Krupicka
regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego