W ramach realizacji zadań wynikających z projektu „Najstarsze drzewa w Hajnówce” sześciolatki z Przedszkola nr 5 miały do wykonania bardzo trudne zadanie. Z zebranych informacji podczas spacerów, zajęć z leśnikami oraz wycieczek rodzinnych miały stworzyć szlak najstarszych drzew w Hajnówce. W związku z tym poznały różne rodzaje map i ich znaczenie, uczyły się określać strony świata jak również utrwalały wiadomości na temat najważniejszych, najbardziej znanych miejsc w Hajnówce. Na planie miasta zaznaczyły budynek przedszkola oraz odszukiwały miejsca, po których się poruszały podczas spacerów. Z zebranych informacji podczas terenowych zajęć z leśnikami i wycieczek rodzinnych stworzyły szlak najstarszych drzew w Hajnówce. Wspólnie z nauczycielkami wykorzystując technologię multimedialną udały się raz jeszcze na spacer znaną im trasą, tym razem wirtualnie za pomocą mapy GOOGLE. Rozpoznawały mijane po drodze drzewa wprowadzając je jednoczenie na mapę Hajnówki. Ogółem udało się znaleźć trzynaście miejsc wartych uwagi, gdzie rosną potężne stare drzewa. Są to nie tylko dęby. Dzieci zaznaczyły również lipy, kasztanowce, wierzby, modrzewie i świerki. W ten sposób przedszkolaki wytyczyły trasę najstarszych drzew w Hajnówce na mapie naszego miasta. Dzięki tym zajęciom dzieci zdobyły nie tylko nowe doświadczenia oraz umiejętności pracy w terenie i z mapą, ale także pogłębiły wiedzę o najbliższym środowisku naturalnym Hajnówki i budowały własną tożsamość lokalną.
Przygotowały: I. Zaniewska- Ciep, E. Kiprianiuk, R. Bartoszewicz
Opis galerii zdjęć: Pierwsze zdjęcia przedstawiają dzieci siedzące przed tablicą interaktywną oglądające ulice naszego miasta posługując się mapą Google. Następnie dzieci wraz z paniami rozpoznają na mapie Hajnówki miejsca, w których widziały piękne drzewa. Oznaczają te miejsca i opisują. Wspólnie pozują do zdjęcia przy gotowej mapie ze szlakiem najstarszych drzew. Kolejne zdjęcia przedstawiają inną grupę dzieci, które oznaczają na mapie widziane miejsca za pomocą drewnianych drzewek. Dzieci przyporządkowują do tych miejsc konkretne zdjęcia drzew. Następnie wyruszają jeszcze raz na spacer z mapą szlakiem zaznaczonych drzew.