W skład zespołu weszli niezależni eksperci, posiadający niezbędną wiedzę i doświadczenie, którzy przygotowali raport wskazujący warianty rekomendowane do dalszych prac.
Zespół przyjął cztery kryteria (także wyłonione podczas wcześniejszych konsultacji społecznych), zgodnie z którymi oceniane były poszczególne warianty ścieżki rowerowej:
- bezpieczeństwo ludzi,
- ochrona przyrody,
- zwiększenie potencjału regionu,
- komfort korzystania ze ścieżki.
Z poddanych ocenie pięciu wariantów wybrano trzy rekomendowane, które uzyskały najwyższe oceny:
Wariant Ia − w bezdrzewnym (w stanie istniejącym lub po wycince drzew i krzewów) pasie drogowym po północnej stronie szosy DW689 od Hajnówki do Białowieży;
Wariant IV − z Hajnówki Trybem Hajnowskim (drogą publiczną do Krynoczki, dalej drogą leśną na północnej ścianie oddz. 330B-335), Drogą Zwierzyniecką na południe do wsi Budy, dalej drogą powiatową DP1651B przez Budy, Teremiski i Pogorzelce do Białowieży. Obecnie szlak rowerowy Green Velo.
Wariant II − z Hajnówki do Czerlonki w pasie kolejowym (po północnej stronie torów), dalej drogami leśnymi do Białowieży przez oddz. 469, 470A, na północnej ścianie oddz. 470B, 471-475.
Dokument w załączeniu: Ścieżka rowerowa, raport końcowy ( 1.23 MB )
źródło: https://podlaskie.eu
Departament Infrastruktury i Transportu
fot.: Anna Augustynowicz