Umów się wygodnie do ZUS-u na dostępny dzień i godzinę

Dodane przez e.rynkowska - czw., 20/11/2025 - 09:40

Kategoria

Planując wizytę w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych można uniknąć oczekiwania w kolejce i zostać obsłużonym w ustalonym czasie. Wystarczy umówić się na spotkanie z wyprzedzeniem, wybierając dogodny termin.

- Nasi klienci rzadko korzystają z tej możliwości, przez co niepotrzebnie tracą czas na czekanie w kolejce, aż zostaną zaproszeni do okienka. Wystarczy wcześniej umówić się na spotkanie i samodzielnie wybrać dogodny termin i godzinę wizyty. Są na to dwa sposoby. Pierwszy z nich to rejestracja elektroniczna za pośrednictwem PUE/eZUS dla osób, które posiadają indywidualny profil na Platformie Usług Elektronicznych. Drugi sposób dotyczy osób, które mają ograniczony dostęp do internetu lub nie posiadają jeszcze profilu na PUE/eZUS. Ci klienci mogą umówić spotkanie z pracownikiem telefonicznie – informuje Katarzyna Krupicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie podlaskim.

Zarezerwuj wizytę przez PUE/eZUS

Rezerwacja wizyty elektronicznie przez PUE/eZUS jest bardzo prosta. Należy zalogować się na swój profil ogólny i wybrać opcję [Wizyty] > [Rezerwacja wizyty]. Następnie klient wskazuje miejsce spotkania, czyli jednostkę ZUS-u, w której chce umówić wizytę oraz temat rozmowy. Do wyboru są m.in.: emerytury i renty, sprawy dotyczące firm i pracujących, świadczenia dla rodzin, zasiłki i świadczenia rehabilitacyjne, obsługa osób niesłyszących, a także profil PUE i profil zaufany. - Po wybraniu tematu sprawy na ekranie pojawi się kalendarz z bieżącym tygodniem oraz dostępnymi terminami rezerwacji wizyt. Pierwszy termin, który można zarezerwować w oddziale ZUS w Białymstoku rozpoczyna się od godziny 8:20, a ostatni kończy na godzinie 14:40. W poniedziałki dostępne są również późniejsze godziny – aż do 16:40. Warto pamiętać, że w każdej chwili można odwołać umówioną wizytę. Wystarczy na PUE /eZUS w zakładce [Wizyty] wybrać opcję [Przegląd i anulowanie rezerwacji]– wyjaśnia rzeczniczka.

Zarezerwuj wizytę telefonicznie

Klienci, którzy nie posiadają jeszcze konta na Platformie Usług Elektronicznych, mogą umówić wizytę telefonicznie. Aby zarezerwować spotkanie z pracownikiem Zakładu w Oddziale ZUS w Białymstoku lub w jego podległych jednostkach (w Augustowie, Bielsku Podlaskim, Hajnówce, Siemiatyczach, Sokółce, Suwałkach, Wysokiem Mazowieckiem, Zambrowie, Łomży i Kolnie), należy zadzwonić pod numer 86 278 21 78.

Podczas rezerwacji wizyty należy podać swoje dane: imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dowodu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo konieczne jest wskazanie placówki, w której ma się odbyć wizyta, oraz rodzaju sprawy, która będzie omawiana z ekspertem ZUS. Należy również określić dzień i godzinę spotkania. Na podany numer telefonu klient otrzyma wiadomość SMS z informacjami o terminie wizyty oraz numerem rezerwacji. Numer ten należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania biletów w placówce ZUS-u. Od 2 stycznia 2026 r. we wszystkich salach obsługi klientów zostanie skrócony czasu dostępności biletów. W poniedziałki bilet będzie można pobrać do godz. 16:45, a od wtorku do piątku do godz. 14:45.

Katarzyna Krupicka

regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa podlaskiego

Strony w dziale: