Ferie w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Hajnówce

Dodane przez e.rynkowska - śr., 08/02/2023 - 11:13

Kategoria

W trakcie ferii zimowych w Poradni odbyły się dwie formy zajęć dla uczniów szkół podstawowych:

ZABAWY I EKSPERYENTY PLASTYCZNE

W pierwszym tygodniu ferii zimowych po raz czwarty zaprosiłyśmy uczniów klas I-III na zajęcia „Zabawy i eksperymenty plastyczne”. Spod zręcznych rąk, głównie uczestniczek, wyszedł szereg pięknych prac:

  • drzewka szczęścia

  • organizery na biurka

  • zakładki decoupage

  • wesołe bałwanki

  • włóczkowe literki – inicjały imion

  • strzałki z pozytywnymi wiadomościami

  • gliniane świeczniki i zawieszki

  • kule do kąpieli.

Dzięki ekspresji plastycznej dzieci ćwiczyły kreatywność i wyobraźnię, a także wytrwałość, cierpliwość i samodzielność. Poszerzyły swoje zainteresowania artystyczne, zapoznały się z różnymi technikami. Przede wszystkim jednak w sposób ciekawy i twórczy spędziły czas wolny od nauki szkolnej.
        Zajęcia przeprowadziły Aldona Nierodzik i Justyna Samojlik.

FERIE Z WYOBRAŹNIĄ – WARSZTATY LITERACKO-PLASTYCZNE

Jak co roku, tak i tym razem, wybór pozycji książkowych, do których czytania chciały zachęcić prowadzące, nie był przypadkowy. Przekonanie do lektury starszych dzieci – kończących wczesny etap edukacji – w dobie powszechnego panowania mass mediów, w czasie zwykle długo oczekiwanych ferii nie jest nigdy łatwym zadaniem...

Jak wyglądały nasze spotkania i kim byli ich cisi „bohaterowie” – książki, przedstawia poniższa relacja.

Dzień pierwszy, czyli o tym, jak ”naprawiać” połamane serca wg Pracowni Aurory” R. Andrzejewskiej-Wróbel, bowiem: „..kto powiedział, że ma być miło? Takie życie. Wszystko się psuje, niszczy, przemija…”. Uczestniczki wykonywały odznaki „naprawiaczy” ludzkich serc i „serduszka” do dzielenia się z innymi.

Dzień drugi – „po tropach” wilka i psa i o tym, czy wilk taki straszny, jak go malują – śladami Przewodnika prawdziwych tropicieli” A. Wajraka (tom Zima). Porównywaliśmy m.in. ślady wilka i psa, naśladowaliśmy ich sposób poruszania się. Wykonaliśmy również karmniki „z odzysku” dla ptaków zimujących w mieście.

Dzień trzeci – co ma wspólnego mózg z orzechem włoskim, a np. ucho z równowagą i jak smakuje OMAMI…?! Szukalismy odpowiedzi w książce „Wzrok, słuch, smak dają znak, czyli podróż do świata zmysłów M. Maruszczak.

Dzień czwarty – czy to naprawdę takie oczywiste, że wszyscy się liczą, choć są bardzo różni (mają często TAKIE SAME problemy)? Tytuł książki K. Roskifte na szczęście nie pozostawia złudzeń dla niedowiarków: Wszyscy się liczą. Książka – zagadka i możliwość spędzenia z nią długich godzin, choć jej strony niezbyt liczne… Próbowałyśmy podążać tropem pomysłu autorki lektury na formę przekazu ważnych treści – kolaż.

Dzień piąty – na zakończenie o tym, że warto coś wreszcie zrobić dla Ziemi i ziemi w naszych ogródkach. Prawda banalna, ale gdy taką się staje, wszyscy przestają ją zauważać. O tym, by mówić, jak jest i jak może być, mówi zbiór opowiadań dla starszych dzieci napisany przez popularnych autorów prozy dziecięcej pod wymownym tytułem „Oddech smoka”. Zrobiłyśmy pierwszy krok we właściwą stronę – nauczyłyśmy się umiejętnego sortowania odpadów (dla nikogo nie było to oczywiste, również dla piszącej te słowa…)!

        Zajęcia przeprowadziły Hanna Klimiuk i Justyna Samojlik

drzewko z drutu i koralików
dziewczynki trzymają papierowe serce
dziewczynka trzyma papierowe serce
dekoracje z papieru
zakładki do książki
karmnik dla ptaków z butelki i plastikowych łyżek
karmnik dla ptaków
litery z papieru i włóczki
bałwanki z buteleg i skarpetek
łupinki z orzechów
dzieci z zawiązanymichustami na oczach
dzieci z zasłoniętymi oczami przechodzi po ławeczce
dzieci podczas prac plastycznych
zakładki do książek
dzici podczas pracy
świeczniki
prace plastyczne
kolorowe kartki
praca plastyczna

Strony w dziale: